De ware verandering moet komen van de mensen in de organisatie, maar het lijkt wel een wetmatigheid dat elke verandering in het begin weerstand oproept. Het beoogde rendement lijkt al binnen handbereik, maar kan niet worden gerealiseerd zolang het draagvlak voor vernieuwing in de organisatie ontbreekt.
Verandermanagement, met een keur aan beproefde methodieken, is vooral gericht op acceptatie door communicatie. Hoe belangrijk ook, voor René van Bremen is communicatie maar één aspect van succesvolle verandering en vernieuwing in organisaties. Voor hem staat het creëren van betrokkenheid en vertrouwen voorop.
Als ‘meespelende coach’ is René een aanjager van beweging en een interdisciplinaire teamspeler die altijd het hogere doel in het oog houdt. Zijn kracht ligt in luisteren en verbinden, in medewerkers verantwoordelijk maken en bevoegdheden geven. In een open organisatiecultuur werken zijn oprechtheid, toewijding en persoonlijke betrokkenheid enthousiasmerend.
Een positief kritische blik leidt tot een groeiend gedeeld bewustzijn van de mogelijkheden. Mensen boeken graag samen goede resultaten. Alleen in een omgeving van openheid, waardering en respect kan de verbinding ontstaan die de basis is voor continue verbetering en succes op de lange termijn.
waarom business innovatie - strategie - operatie - organisatie