Johan Cruijff
Is mijn onderneming eigenlijk wel toekomstbestendig, en hoe bepaal ik dat? Doen we nog wel de juiste dingen om ook op langere termijn succesvol te zijn? Het zijn vragen die elke ondernemer of leidinggevende zich regelmatig stelt. Twijfels over de toekomst zijn normaal, maar hoeven geen zorgen te worden.
Voor succesvolle vernieuwing en structurele groei heb je een doordachte strategie nodig, en liefst ook een duidelijke routekaart die de weg naar het doel aangeeft. Uw strategie is het plan om uw doelstellingen te bereiken. Strategische planning levert dus helderheid op over uw bestemming, koers en businessmodel.
Strategische planning is daarmee ook een proces van bewustwording, van uitstijgen boven de waan van de dag, en van duidelijkheid scheppen. Dat zijn belangrijke impulsen voor elke organisatie, en niet alleen in moeilijke tijden. Blijven bewegen en vernieuwen, ook als het goed gaat, houdt uw organisatie sterk en veerkrachtig. Dit zorgt immers voor onderscheidend vermogen en (nieuwe) toegevoegde waarde.
Een strategie ontwikkelen wordt vaak gezien als een grote extra opgave, zeker als u de handen al vol heeft aan de dagelijkse leiding. Of mogelijk voelt u de noodzaak van een frisse kijk op de zaak bij het in kaart brengen van een nieuw traject voor uw organisatie.
René van Bremen heeft de ervaring en onafhankelijkheid, maar ook de creatieve en analytische vaardigheden voor het uitstippelen van uw route. Ondernemen is vernieuwen. Zorgen over uw concurrentiepositie, marktaandeel of omzetgroei kunt u met René snel omzetten in positieve actie en een eerste stap naar structurele verbetering.